ΠΡΟΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
ΤΟΠΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Όπως προκύπτει από τον Χάρτη Ευρυζωνικότητας και το Μητρώο Δικτύων (ΧΕΜΔ) στο broadband-assist.gov.gr, η κάλυψη της οπτικής ίνας σε αυτή την περιοχή εμφανίζει «0» για το συγκεκριμένο δείκτη «Κάλυψη οπτικών ινών». Μάλιστα η κατασκευή δικτύου έχει σταματήσει και αρκετά οικοδομικά τετράγωνα πριν.
Κατόπιν αυτών ερωτάσθε:
Πρόκειται να προχωρήσετε σε άμεσες ενέργειες για επαφή με τους παρόχους στους οποίους έχει παραχωρηθεί η συγκεκριμένη περιοχή για επίσπευση/μελέτη κατασκευής δικτύου οπτικών ινών που να καλύπτει πλήρως το σχολικό συγκρότημα στα Νταμάρια;
Έχουν γίνει απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθούν γενικότερα τα σχολεία του Δήμου Βύρωνα στο "Σύζευξις 2" και αν ναι τι χρονικός άξονας υπάρχει για την υλοποίηση της δικτυοτεχνικής υποδομής;
https://www.sch.gr/
Κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19, η εξ αποστάσεως διδασκαλία (τηλεκπαίδευση) στην Ελλάδα αντιμετώπισε σημαντικές δυσκολίες, πολλές από τις οποίες σχετίζονταν με τις τεχνικές υποδομές και τις συνδέσεις.
- Μελέτη εκπαιδευτικών αναφέρει πως «τα μειονεκτήματα αφορούσαν κυρίως προβλήματα σύνδεσης με το δίκτυο και έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής». 
- Άλλη ανάλυση επισημαίνει πως το 63 % των εμπλεκομένων στη τηλεκπαίδευση δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας — τα «τεχνικά» όμως ζητήματα ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου. 
- Σε άρθρο της «Καθημερινής» αναφέρεται ότι το πρόγραμμα Σύζευξις ΙΙ — το οποίο είχε δημοπρατηθεί το 2019 — προέβλεπε την εγκατάσταση συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων σε όλα τα σχολεία της χώρας και σε δεύτερο στάδιο τη δημιουργία δικτύου οπτικών ινών («Fiber to the School») με στόχο την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 
Ακόμα και αν η Πανδημία έληξε, οι ανάγκες για ευρυζωνικότητα και γρήγορο internet όχι μόνο εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά συνεχώς αυξάνονται σε μία χώρα όπως η Ελλάδα που αποτελεί ουραγό σε όλη την Ε.Ε. στην ταχύτητα του internet.
Η εμπειρία αυτή επιβεβαιώνει ότι η έλλειψη ταχείας και σταθερής σύνδεσης — και ειδικά σε σχολικές μονάδες — υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία και — ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής — καθιστά τη διδασκαλία αποσπασματική ή προβληματική. Εάν ένα σχολείο δεν διαθέτει επαρκώς ισχυρή υποδομή (ιδιαίτερα όταν διδάσκεται το μάθημα της Πληροφορικής), τότε οι μαθητές στερούνται ουσιαστικής πρόσβασης σε σύγχρονη εκπαιδευτική εμπειρία.
Σχετικά με το έργο «Σύζευξις ΙΙ»
Το έργο Σύζευξις ΙΙ αφορά τη δημιουργία του «τηλεπικοινωνιακού δικτύου» για το σύνολο του Ελληνικού Δημόσιου Τομέα, μέσω του οποίου θα παρέχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών (όπως ίντερνετ, τηλεφωνία, video) σε μειωμένο κόστος.
https://www.ktpae.gr/erga/
https://www.ktpae.gr/erga/
Στο πλαίσιο του ΠΣΔ (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο) έχει ανακοινωθεί η μεταγωγή των συνδέσεων των σχολικών μονάδων μέσω του Δικτύου Δημόσιου Τομέα και η εγκατάσταση νέων δρομολογητών, ως μέρος της υλοποίησης της Σύζευξις ΙΙ. 
Συνεπώς, γίνεται σαφές ότι τα σχολεία — και επομένως το σχολικό συγκρότημα στα Νταμάρια — θα πρέπει να ενταχθούν σε αυτή τη διαδικασία και να προχωρήσουν οι τεχνικές εργασίες σύνδεσης/μετάβασης.
Με βάση τα ανωτέρω, παρακαλούμε επίσης όπως λάβετε υπόψη τα εξής:
- Η επείγουσα ανάγκη για άμβλυνση της ψηφιακής ανισότητας στην περιοχή του σχολικού συγκροτήματος στα Νταμάρια — κοιτώντας προς το μέλλον, όχι μόνο ως κάτι προσωρινό αλλά ως προοπτική μόνιμης αναβάθμισης. 
- Η σημασία της ενίσχυσης της δικτυακής υποδομής για το μάθημα της Πληροφορικής αλλά και για συνολικότερη λειτουργία των σχολείων (ψηφιακή τάξη, εξ αποστάσεως/υβριδική διδασκαλία, ψηφιακές υποδομές). 
- Την ανάγκη άμεσης επικοινωνίας/συντονισμού με τους παρόχους, ώστε να αρθούν οι καθυστερήσεις και να διασφαλιστεί η κάλυψη της περιοχής. 
- Την ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης — και ειδικά του Δήμου Βύρωνα — να μεριμνήσει ώστε οι σχολικές μονάδες να ενταχθούν άμεσα στο πρόγραμμα Σύζευξις ΙΙ και να έχουν σαφή χρονοδιάγραμμα για την υλοποίησή του. 
Κίνηση Πολιτών Βύρωνα & Ένωση Πολιτών «Ενάργεια»

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου